luni, 24 decembrie 2007

Turta dulce

~pentru colindatori ;) ~
reteta Bogdanei



INGREDIENTE:

-2 oua
-250 g faina
-100 g zahar
-4 linguri de miere
-1 lingurita scortisoara
-1 lingurita bicarbonat de sodiu


Mierea mea era zaharisita (e semn ca nu e contrafacuta ;) ), am pus doar vreo 3 linguri:

Un ou intreg si un galbenus se amesteca cu mierea si 50 g de zahar.


Eu le-am facut cu mixerul pana s-a albit si si-a dublat volumul.

Apoi am adaugat faina. Eu o cern "pe loc", intr-o strecuratoare mare de ceai, cumparata anume pentru prajituri.

Adaugam scortisoara, cam o lingurita


... si bicarbonatul, pe care eu il sting cu putina zeama de lamaie


Asa se umfla bicarbonatul cand se stinge:

Se obtine un aluat nu foarte vartos. Cu mana infainata se fac bilute care apoi se turtesc. Se pun la copt la distanta una de alta, pe hartie de copt in cuptor preincalzit. Sunt gata cam in 10, maxim 15 minute.

Ia uitati ce frumos se vede scortisoara in turta!

Pana se coc turtele se pregateste glazura: albusul ramas se amesteca cu 50 de grame de zahar si zeama de la o lamaie. Eu am avut lamai foarte mari, am pus doar zeama de la o jumatate de lamaie.

Se bate cu mixeul pana "sta bat".


Cam atunci sunt gata coapte si turtele.
Asa fierbinti se ung cu glazura, care se lasa pe urma sa se zvinte:


Am facut o floare de iarna pentru voi :)


Iar aici o sectiune ca sa vedeti ce pufoase sunt!

Care vine cu colinda?

2 comentarii:

  1. Bună! Mulţumesc pentru delicioasa reţetă. Am preparat turtiţe şi au iesit suuuuper. O sa fac si de Craciun. Apropo..reteta am denumit-o Turtă Dulce Happy. Deja am dat-o si altor prietene. Pupici din Constanta

    RăspundețiȘtergere