sâmbătă, 12 decembrie 2009

Bundașchenir


Ia, liniște, atenție aici la mine. Azi am gătit!


După ce v-am plimbat prin nămeții Laponiei, cred că o gustare caldă nu vă strică. E atât de ușor de preparat bundașchenirul ăsta, încât nu ar merita să-ți pierzi timpul scriindu-i rețeta. Dar la cât de bun e, cât de sățios e, mă gândesc că doar o imagine ar fi prea puțin pentru măreața rețetă. E ideală pentru timpuri răcoroase cu miros de mere coapte, scorțișoară, cuișoare, rommmmmmm!!!!

Asadar, să nu mai pierdem vremea, și să începem:


INGREDIENTE:

-3-4 felii de paine "veche" (de o zi, două)
-3 oua
-2 linguri iaurt/smantana
-100 g telemea rasă pe răzătoarea mare
- ulei pentru prăjit


Se sparg ouale intr-o farfurie adanca sau intr-un castron.


Urmatorul pas, se intelege ca e baterea "ouălelilor". Cand sunt bătute bine, se adaugă telemeaua rasă:


Telemeaua mea era foarte uscata, de aceea am ajutat-o cu putin iaurt. Iaurt aveam in frigider, dar merge la fel de bine si cu smantana. Cu lapte mi se pare ca se prea inmoaie painea, dar e chestiune de gusturi. Se amesteca bine, pana se obtine o compozitie omogena, dar nu foarte lichida.


Se pune intr-o tigaie antiaderenta ulei. Se incinge foarte bine.


Fiecare felie de paine se înmoaie în ou pe ambele părți. Partea întâi ( :d)


Si partea a doua (lol)


La fel se și prăjesc. Tot pe ambele părți. Partea A ...


... și partea B


"La familia" :


Prăjitul nu durează foarte mult, doar până oul prinde o culoare arămie/aurie. Se scot pe hârtie absorbantă. Și se mănâncă cu multă poftă. Întotdeauna friganelele astea - căci bundașchenir asta înseamnă ("paine cu bundă" :p )- mi s-au părut nemaipomenit de bune alături de o cană de lapte bătut, sau un ceai fierbinte.


Detaliu am, secțiune nu am, cine credeți că mai lasă bundașchenirul din mână să-l pozeze după ce-l mușcă, aa?



Iubitoarelor topicului cu ceaiuri de pe ciulinar le recomand ceaiul ăsta, are gust bun de mandarină.

6 comentarii:

  1. Nu am stiut sa citesc,adica eu credeam ca e ceva turcesc sau altceva!ha,ha nu m-am prins repede!Da e f.buna uneori dimineata!
    Asa:cred ca esti de prin nord vestul tarii!?asai?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare Happy-lino! Mi-era dor sa te mai vad la treaba. Buna mea imi facea friganele de-astea, si dulci si sarate sau simple. Imi placeau si inca imi plac la nebunie, iar picilor mei, deasemenea.
    Te pupam si iti dorim sarbatori fericite si linistite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super ii bundas kenyerul Happy.Nu stiu daca am scris bine.Exact asa-l mancam si eu, cu ceai sau iaurt.
    Acum mai rarut cu painea.
    Marturisesc ca eu de varianta dulce am aflat de abia de cand circul pe forumuri culinare.

    Sarbatori fericite si te mai astept cu comentarii pe blog, ca-mi place cum povestesti.
    O nunta la orizont ceva ?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Mariana

    Nu stiu turcii ăia să facă așa pită cu ou bună :P Așa-i, îs mai mult din partea aia de vest :)

    @Gabi,
    Mi-e dor si mie de voi, să știi că nu vorbesc numa'așa. Mi-e dor că nu ne mai putem râde pe forum ca în vremurile bune, s-a cam dus naibii fun-ul. Asta, ei!

    Acu" sincer, cu rețeta asta m-am făcut că fac de mâncare, dar numa' cine n-a mâncat din astea nu știe ce pierde. Nu degeaba place la orice prunc, oricât de mofturos l-o făcut mă-sa (lol)
    Vă pup și io și vă urez sărbători fericite!

    @Micul(e), :)
    Știi tu ce știi, cum e mai bun. Am găsit o întreaga istorie a pâinii cu ou, cred că am să-i dedic un mesaj, că merită

    Îmi pare rău că n-am mai avut timp ca altă dată de blog, dar îmi pare bine ca lipsa asta de timp s-a datorat drumurilor pe care nici nu am visat ca le voi avea vreodata.

    De nunți ne-a ferit sfântul anul acesta, ne-a ferit deocamdata si de botezuri, că tuate miresele erau pe vremea aia "cu ochi". Dar la anu', nu mai scapam :(( Promit solemn ca relatez de la fata locului, ca duar ne-aduce Moșu' Crăciun tehnologie, așa cum ne-am înțeles.

    Ho!ho!ho!ho! Meeeeerrrryyyy X-maaaaas!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hahaha! Si io-s de prin vest nord, asa ca stiu tare bine reteta asta! Si ai dreptate, fiica-mea oricat e de italianca si mofturoasa, ma punea mereu sa-i fac "paine in pijama" cum o numeam noi (denumirea ta e in lb.maghiara, nu turca, hahhhaha). Mi-a placut postul pana si comentariile! :-)) Te pup, kiss kiss by kris

    RăspundețiȘtergere
  6. Am mincat bundash din pruncie, si la noi acas' e un 'must' in dimineatzile in care vrei rasfatz :)
    n-am mincat shohan ('never' in trad) cu brinza, deci iaca, am mai invatat ceva. O fac in weekend, ca atunci ne rasfatzam mai tare!
    Hapilina, mi-e dor de tine, d-aia bintui pe aici. Te pup si te huguiesc!

    RăspundețiȘtergere