sâmbătă, 10 ianuarie 2009

Vișinella

Adica ea :



INGREDIENTE:

-400 g visine fara samburi (proaspete sau de la congelator)
- 1 pachet de unt (200 g)
- 100 g zahar brun
- 200 g faina
- 2oua
- 50 g gris
- 50 g cacao
- 50 g ciocolata alba
- 1 pahar mic de iaurt
- 1 plic praf de copt
- 1 plic zahar vanilat
- arome (vanilie, scortisoara etc)

Se unge tava* cu unt si se presara cu gris si zahar ( vreo 2 linguri).

*tava e din aia mica - daca stiti in care face Poca amandine. (35cm x 35cm daca nu ma insel)



Apoi se aseaza visinele scurse de zeama.


Se mai presara un praf de gris si un praf de zahar pe ele, se mai pune vanilia si scortisoara si se dau la cuptor, pana nu mai lasa apa (aprox. 15 minute la 200 de grade)

Restul de unt se freaca spuma cu zaharul.


Adaugam galbenusurile ...


... faina...

...iaurtul si praful de copt ...

... si albusurile batute spuma tare.

Se obtine un aluat curgator:


Se scot 4 linguri din acest aluat intr-un castronel si se amesteca cu cacao si cu paiete de ciocolata alba


Se scoate tava cu visinele de la cuptor, si asa fierbinte se toarna compozitia galbena si cea cu cacao peste visine.


Marmoram cu un batz de frigaruie si dam din nou la cuptor pentru inca 15 minute.


Gata si prajiturica asta:


O lasam sa se raceasca si o rasturnam pe platou.


Sectiunea:


V-am facut si o poza cu bucata mea, mancam din ea, mi-era frica sa o las pe mai tarziu, fiindca dispare extraordinar de repede :D

Nu m-ati crezut? Ia dovezi, dovezi:

10 comentarii:

  1. Mooammma ce apetisanta ii visinela asta.Musai tre' s-o-ncerc si eu, da' zi-mi te rog, de unde ai cumparat paiete de ciocolata alba.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, am facut si eu prajitura ta, a iesit ff buna, multumesc pt reteta. Ai uitat insa sa specifici numarul de oua (eu am folosit 4), iar la timpul de coacere ai scris 15 minute, ceea ce dupa parerea mea e mult prea putin. Eu am tinut prajitura in cuptor la 350-370 F aprox. 40 minute.
    O zi buna iti doresc si inca o data mersi! Anamaria

    RăspundețiȘtergere
  3. Micul, paietele le-am luat de la Metro, la raftul cu bombonele pt decor torte, sunt si albe si negre, dar tu poti sa razui cioco de care prin casa.

    Anamaria, ai dreptate, m-am tampit, mea culpa, am uitat sa specific ouale. Doua la numar. Temperatura la cuptorul meu atat indica - cat am spus, acu' io si cu cuptoru' meu nu ne cunoastem chiar atat de bine, dar serios, la mine am copt visinele 15 minute si aluatul 15, in tava de Jena. Nush dar la mine nu era chiar gros/mult aluatul, nu puteam sa-l las mai mult de 15 minute, serios.

    Acum am mai zis eu pe undeva, stati cu okii pe prajitura din cuptor, cand simtiti ca miroase, o intepati cu batzul de frigaruie, scobitoare, pai - sa o verificati daca e coapta.

    Ma bucur ca va placut - in fond si la urma urmei asta e tot ce conteaza!! Ma duc sa editez sa trec si ouale alea :D

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Happy.Am sa caut si am sa fac prajitura asta apetisanta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai ce mi-ai facut, moarte de om, acum eu ce ma fac ?! De unde scot visinella ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa faci Micul, si sane dai de stire :P

    Mircea Popescu, io zic, ca in cel mai rau caz o scoti pe visinella din imprimanta :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi s-a parut f interesanta prajiturica ta si m-am apucat de ea. Am constatat ca 2 oua sunt prea putine, am pus trei, am redus un pic si cantitatea de faina si tot f gros a iesit aluatul, iar 4 linguri de aluat nu prea au cum sa cuprinda 50g de cacao...a iesit o chestie groasa rau si lipicioasa pe care mi-a fost imposibil sa o mai intind cu batul in tava....nu pricep...sa vad ce o iesi cand o voi scoate din cuptor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Moaaaaa, se pare ca prajitura asta e complicata rau. Deci! Reteta fotografiata corespunde gramajelor indicate mine.

    De regula, ouale pe care le folosesc sunt oua din alea mai mari. Cele 4 linguri de aluat galben nu au cum sa devina cleioase daca le amesteci cu cacaoa si cu ciocolata, io le pun pun putin cate putin in aluat si intotdeauna s-au dizolvat frumos, fara alte surprize.

    Poate ca totusi ti-o fi iesit ceva, vino cu detalii, nu ne lasa cu okii-n visine :d

    RăspundețiȘtergere
  9. Sorry, nu a iesit...e f tare aluatul...asta e. Am folosit cantarul pt ca sa nu gresesc...degeaba, oricum, 50g cacao e cu mult mai mult decat arata la tine in poza...e un plic mare intreg de la dr. Oetker!..si inca ceva...nu-s incepatoare da' nu-i bai...se intampla si pe la case mai mari :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Lena, regret esecul. N-am cantarit cele 4 linguri de aluat, cu proxima ocazie o voi face, promit. Garantez ca ceea ce e scris/pozat e asa cum am procedat io.

    Dar nu-mi place sa despic firu'-n 4, asta e.

    Multumesc pentru interesul acordat, spor in toate sa ai!

    RăspundețiȘtergere