marți, 29 aprilie 2008

Zuppette

~ by Laura A. ~



INGREDIENTE

Pentru blat:

- 6 oua
- 150 gr zahar
- 150 gr faina

Se bat ouale intregi cu zahrul pana se albesc si isi tripleaza volumul. Se toarna si faina "in ploaie" peste crema de oua. Se coace in tava tapetata cu hartie de copt, in cuptor preincalzit la 180 de grade cam 30 minute. Cand e copt, se scoate blatul din tava si se lasa sa se raceasca.

Pentru crema vanilie:

- 4 galbenusuri
- 1/2 l lapte
- 30 gr faina
- 150 gr zahar
- 100 g unt
- vanilie(baton sau esenta)
- un praf de sare

Se freaca galbenusurile cu zaharul pana se albesc, apoi se adauga faina si treptat-treptat, laptele caldut. Se pune la fiert in oala de lapte (aia cu pereti dubli si care fluiera :D ). Se fierbe la foc mediu pana se ingroasa, amestecand incontinuu. Se pune vanilia si se lasa apoi la racit. Ce am facut eu in plus? Am spumat 100 g unt in care se adauga, rand pe rand, cate o lingura din crema de oua.

Foietajul:

- 1 foaie de foietaj (800 g - Clever am avut eu, mai ramane si de cateva saratele ;) )

Se dezgheata foaia la temperatura camerei. Se intinde si se masoara folosind fundul tavii in care s-a copt blatul. Daca mai e nevoie, foaia se poate intinde cu sucitoarea, astfel incat sa obtinem doua foi . Se pune hartie de copt pe fundul tavii (tava sa fie rasturnata cu gura in jos). Pe hartia de copt se pune foia de foietaj. Se inteapa cu furculita si se presara cu zahar tos. Se da la copt in cuptorul preincalzit, la 180 de grade pentru 10 minute (sa fie foaia crescuta si aurie).

Asamblarea

In tava in care am copt blatul si foile vom pune hartie de copt. Se aseaza o foaie de foietaj, se pune un strat de crema. Peste crema punem blatul pe care il insiropam bine bine cu zeama de compot (de caise am avut eu in frigider, dar puteti pune chiar lapte indulcit sau sirop de zahar). Peste blat se pune din nou un strat de crema si deasupra va fi a doua foaie de foietaj. Se acopera cu o foaie de copt si se pune deasupra ei o greutate (un fund de lemn, de exemplu). Se da la frigider de seara pana dimineata.

E ca un cremes, e buna, dadada. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu