sâmbătă, 10 decembrie 2011

Pijama's Day

Pe 3 decembrie e ziua mondială a persoanelor cu handicap. Azi e Ziua mondială a drepturilor omului. Cum nu am prea multe handicapuri la vedere (zic eu), nu puteam aniversa prima sărbătoare. Dar cum oameni suntem toți, am decis că e obligatoriu să-mi sărbătoresc și eu drepturile mele. Cum le-am sărbătorit? Nu prin bal-mascat. Nici prin party și after-party. Ci am decretat ziua de azi ca fiind Paijama's Day. O dată, de două ori pe an o aniversez, și mă bucur de ea din plin.

Ce este Ziua Pijamalei? E o zi în care sunt singură acasă. În care n-am nici o obligație socială. În care nu am voie să mă schimb de pijama. În care nu am voie să fac patul. În care am voie să lenevesc. Să-mi pun măști cosmetice pe față. Să-mi pun lipiciuri pentru puncte negre pe nas și să nu-mi pese, fiindcă nu mă vede nimeni. Și la sfârșitul zilei să mă răsfăț cu o baie cu spume, iar mai apoi să trec din nou în pijama și țuști! în vârful patului. Și dacă seara se încheie romantic, pot spune că este mai bine decât la after party, n'est ce pas?

Oameni suntem și-avem dreptul la mâncare. Dimineața am păcălit-o cu un iaurt cu niște cereale. Apoi am băut sorbind cu patimă ceaiul aburind din ceașcă. Apoi am mâncat și felia de lămâie, deși lumea zice că nu e bună, pentru că lămâile din hiper-super de la noi nu sunt eco. Îmi asum acest risc, voi să nu faceți ca mine, vă rog.

Pe la ora 4 după-masa, mațele începuseră dialogul. Băh, sarbătoare-sărbătoare, dar chiar așa, pe sec? Îi promisesem lui Sandibela că-i pozez azi o mâncare, deși eu știam că azi  e pijama's day, deci nu e voie la bucătărie. Așa că, de dragul ei, am încălcat regula de baza a pijama's day, și am pregătit ceva rapid de mâncare:

Pijama's day cake


Aaaa? Ce spuneți? Arată bine! E ca un boț de bulz! Vreți să vedeți și o secțiune? Ete! (vorba Sandibelei):



Secțiune pufoasă, proaspătă, aromată, fierbinte, aburindă!

Acum că v-ați prins ce e cu pijamas's cake-ul, e cazul să vă dau și rețeta, repede-repede până se mai răcește un pic secțiunea ca să o pot mânca. În vârful patului, dar să nu mă spuneți la Mr. Happy, că nu-i place să mănânc în dormitor.

Așadar, într-o crăticioară se pune la fiert o cană mare de apă, un praf de sare și 3-4 linguri de făină de mălai grisat. Made în Hungary am avut eu. Ca să fiu foarte exactă cu rețeta. De teama cocoloașelor din mămăligă eu pun făina încă de la început, și amestec cu telul pară până s-a făcut mămăliga tare. 

Am pregătit un vas ceramic pentru a coace cake-ul. Am pus pe fundul vasului o felie mare de șuncă. Peste ea am pus un strat de mămăligă. Iar peste mămăligă am pus bucăți de cașcaval. Afumat am avut, dar e bun și cel neafumat. Sau orice fel de brânză aveți voi prin frigider.


Un praf de paprika iute aromează perfect pijama's cake-ul.


Se pune și al doilea strat de mămăligă. Apoi se nivelează frumos, cu o lingură înmuiată în apă.


Cu aceeași lingură facem o adâncitură în mijlocul cake-ului. Se pune o picătură două de ulei acolo (un strop de ulei, da?)


În adâncitură se pune un ou.


Se pudrează cu puțină paprika, și se dă la cuptor. 180 de grade , 10-12 minute. 

E gata când cake-ul are o crustă frumos mirositoare.


Se lasă puțin la răcit, ca să poată fi frumos răsturnată pe platou. Aici felia de șuncă de pe fundul vasului se dovedește extrem de utilă.

Se ornează frumos platoul pe care se așează pijama's cake-ul. Am feliat un ardei copt. Apoi am căutat în frigider niște smântână. Aveam doar Făgăraș.




I-am făcut un moț dintr-o lingură de făgăraș din ăsta. Desigur, mi-am admirat manichiura de sezon. Apoi am făcut o poză în cinstea pijama's day, ia, să se observe cât eram de asortată:

  
Deci ie rozzz, la fel ca telefonu-mi. 

Am căutat și ceva desert, că doar așa e la pijama's party. Am găsit Făgăraș. Din nou.


Deși m-ar fi tentat și



Mi-am mai admirat încă o dată peisajul de pe unghiuțe:


 Apoi am tăiat pijama's cake-ul. Arome deosebite, gusturi picante, lavă de cașcaval.



Until the next pijama's day, with all my love !



(este degetul inelar, să nu generăm alte discuții!)

















Later edit: yahoo romania ne oferă "chifteluțe" - vorba cârcotașilor


39 de comentarii:

  1. buey, deci manichiura este mi-nu-na-ta!!! si rozu de la pijamale si cake-ul si ideea de pyjama day in sine! yeeeeeeeey! partyyyyyyyyy!

    RăspundețiȘtergere
  2. Esteeeeeeeeeeeeeeeeeee! Zazu, mă încântă că ai reținut toate detaliile. Aștept să văd cum sărbătorești tu pijama's day :))

    P.S.Sandi are bile.(http://etefleoshc.blogspot.com/2011/12/bile-de-cocos-ceai-saloane.html)

    RăspundețiȘtergere
  3. ce unghiute frumoaseee...cine se mai uita la papa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Se uită cine e flămând. Și-și spune, hait!, că nu e bună de măritat, uite ce mâini nemuncite are! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci fata, ma seci...am mancat azi ca o disperata si inca as mai manca din mamaliga ta, arata de nu se puate, maine imi fac.Fitz-ar mamaliga de ras sa-ti fie.E clar ! Azi e mare sarbatuare, mancare la tine, desert la mine.Aleiuia!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tot io, ultima poza cu dejtu' in inima e super.

    RăspundețiȘtergere
  7. Fată, azi e zi de fițe. Nu am făcut mămăligă eu am făcut pijama's day cake. Mămăligă facem de 1 decembrie, să mâncăm cu fasole cu ciolan.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum e ciocolata aia cu portocale si
    scortisoara??

    RăspundețiȘtergere
  9. la anul invita-ma si pe mine la pyjama party! dar fara mamaliga! eu vin in violet ! ca flacara !

    RăspundețiȘtergere
  10. Mamaliga cu fasole nu mi-o pot imagina! mi se pare horror.Mai bine sarbatoresc pijamaua day si o fac asa cu branza, ou,sunca...

    RăspundețiȘtergere
  11. @Sandi

    Nici nu-mi pot imagina că n-ai încercat până acuma ciocolata cu portocale și scorțișuarăăăă!!! E mai bună decât aia cu măr și scorțișuară. Deci da!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Pansy

    Nu e mămăligă, e cake, eeeeiii! Bine, ești invitată! Pijamaua violet e taman bună, se potrivește cu pijamaua mea rozz. Musai și manichiura să fie de sezon. Meniul îl stabilim în ziua de pijama's day, cu ce vom avea în frigider pe atunci, fiindcă pijama's day vine așa, pe neanunțate.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Sandi

    Offf! Ți-ai imaginat mamaliga cu fasole așa toate la grămadă? Nu fată, mămăliga e mic dejun. Fasolea e prânzul. Cina e un compot, un ceai, ceva ușor, că pocnim!

    RăspundețiȘtergere
  14. pe cine pocniti?

    si daca n-am manichiura si n-am pijama, cum procedez?

    RăspundețiȘtergere
  15. eeeeeeeeeeeeee, aici e cu aprobare! cu viza (sau visa?!?), ca n-am intrat in schengen... si nu se stie cu care deget te bagi la inaintare, nu?!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dap, bună întrebarea! Pocnim (în) tot ce găsim =))

    Ei,fără manichiură în pijama's day s-ar mai putea, dar fără pijama?! nu cred că mai e pijama's day. Cămașă de noapte ai?

    RăspundețiȘtergere
  17. ai, ai, ai! de toate culorile, cu si fara logo, din materiale felurite... de iarna, vara, toamna - astept colectia noua de carciun! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna dimineata! Eu mi-s inca in pijama, sorb din cafia si citesc "presa" adica blogurile...am notat reteta de cake si peste putin timp ma apuc si io de treaba, ca iar mi-e fuame :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Atunci ești perfect eligibilă! :))

    RăspundețiȘtergere
  20. Ziceam de Ștormi că-i eligibilă, dar s-a interpus și Sandi-n dialog.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce culoare are pijamaua ta? Că e foare important, așa nu dăm seama cum se vor alinia astrele. Dacă ne zici și ce culoare au unghiile atunci știm și cum vor fi zodiile.

    În rest țin să-ți spun că blogurile ie mai tare ca presele. (okii peste cap, zâmbet modest)

    RăspundețiȘtergere
  22. Pijamaua mea e verde(verde broasca) cu alb, unghiile mele is natur in momentul de fata, dar am cuticulele taiate si mi le-am pilit aseara , dupa ce m-am imbaiat.Poate mai incolo mi le fac rosii sa fiu in ton cu ornamentele din pom.Bine, pomul nu e facut inca , mai astept un pic...

    RăspundețiȘtergere
  23. asa se baga Sandi peste tot, cind ma eligibizez si eu... aaaaaaaaa, am mai vrut sa intreb, ce legatura e intre pijamale si mamaliga? (okii larg deschisi)

    RăspundețiȘtergere
  24. @Sandi,
    pijamaua e perfectă pentru o zi mirifică. Daca-ți dai unghiile cu roșu și îți pui un șal din beteală, nu mai trebuie să-ți cumperi brad de Crăciun... noi venim în juru-ți și-ți cântăm "Oh, brad frumos, oh, brad frumos" . Sau o bradă frumoasă.

    @Stormy
    Mvaaai, dar unde vezi tu mămăligă aicișea? Ntzz, scrie clar că este pijama's day cake. Nu iești deloc atentă.

    RăspundețiȘtergere
  25. mah, io am o pijama cu moscraciuni. ma primiiiti? si io mananc fasole si cu mamaliga, mai rar, dar daca e, mananc. si cake de pyjama day mai ales :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  26. Da, te primim la pijama's day-ul de iarnă. La cel de vară trebuie să te orientezi la altă pijamauă. Unghiile le ai făcute? Sau ți le fac io cum vreau io? (nu mă știu eu ca și o profesionistă, dar am acetonă vreo 2-3 sticluțe).

    Fasolea cu mămăligă e un înlocuitor (rezonabil) al ceaiurilor din jeleu prestate de Sandibela la 1 Decembrie. (să nu uităm memorabila lucrare de aici: http://etefleoshc.blogspot.com/2011/12/1-decembrie-la-moi.html)

    RăspundețiȘtergere
  27. la vara venim in chilotei d-aia cu manecute si bustiere :)))))))))). unghiile le am mereu pictate, da' te las sa te joci, daca vrei :))). vedem ce mai inventam in materie de chestii culinare pana la vara, ca doar imaginatie vaz ca avem berechet :))

    RăspundețiȘtergere
  28. Oki dochi.

    Dap, uneori imaginația-mi dă incontrolabil și suprinzător pe dinafară.

    RăspundețiȘtergere
  29. Duamna Hepi, azi am mancat cake-ul de ziua pijamalei si tin sa te anunt ca a iesit delicios. Iar mi-s plina ochi! of, of, fesele mele!

    Mi-s precisa ca la anu'cand incepem dieta numai noi doua o sa mai avem loc in sala de forta.Sa o vad pe Zazu cum se mai strecoara printre noi.Da-me-as palme!

    Daca o tin asa cu satisfacerea poftelor in plin post, cred ca de Craciun o sa manc numai salata verde! :))

    RăspundețiȘtergere
  30. lasa, draga, ca iesim in aer liber, pe pasune, ca niste... pasionate ce suntem :))))))). pentru toate egzista solutii, nu ne impiedicam noi de asa amanunte. sa vine jeleuuuuuuuuuuuu!

    RăspundețiȘtergere
  31. Imi faci unghiile cu flori de soare, imi faci, imi faci?

    Pijama n-am, am o camasa de noapte cu un ren care ma imbratiseaza, are copitele pe spatele camasii si zice ca are nevoie de o imbratisare, merge? :D

    Si apropos de pijama, mama in spital, aduc in salon (a nu se citi bomboana de pom ca mama nu era in pom, da? :)) cu ea un tigan tanar, bolnav si inghetat si o intreaba pe iubita lui daca are pijama sau ii dau de la spital, si aia zice ca decat sa se duca ea pana acasa mai bine sa ii dea de la spital, prieteul meu zice "saracu de el, nici pijama nu are" si mie imi pica fisa, si il intreb "tu ai?" ca nu are nici el :)) si de atunci radem intr-una ca suntem vai de capul nostru, nici pijamale nua vem :))

    RăspundețiȘtergere
  32. Sandibelă, io voiam într-o perioadă cangujamps de-ăla. Acu', de când cu jelicuasssssele, mi-e jenă tare, c-oi (;)) fi de la categoria elefantjamps.

    Dap, Zazu, după ce terminăm de păscut vreo 2-3 pășuni, putem intra și noi ca uamenii-ntr-o sală de sport. Sper să nu vină paștele (cailor) până atunci, io am mare încredere-n soluția ta.

    Bogdana-ți fac și semințe de floarea soarelui dacă trebuie. Merge cămașa cu ren, dar ai nevoie și de coarne de ren. Omului cumpără-i barem o cămașă de nuapte, ce naiba, că doar nu suntem toți minoritari.

    RăspundețiȘtergere
  33. mhhhh... s-a terminat cu pasunea, mi-a venit pachet de la rude din Serbia. doo kile de ciucalata si doo de slivovita. am mancat deja doo ciocolati intregi, ca o pasionata, ca o pasionata :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  34. Duamne-ajută-ți să le dai gata, că-ți mai trimitem și io și Sandibela! :)))

    RăspundețiȘtergere
  35. Zazuuuuuuuuu, baga tot!Nu ne lasa balta !Hai Zazuza!Hai Zazuza!

    RăspundețiȘtergere
  36. mno, pai daca atz zis ca trimetetz saluaaaneee... :D :D :D

    RăspundețiȘtergere