luni, 5 decembrie 2011

Un nou moment magic

Seara s-a cam lăsat mult așteptată. Ziua, chiar dacă a fost o zi de luni, a fost mai blândă decât ultimele luni din luna trecută. Ajunsă acasă, n-am avut stare. Mi-am făcut introspecția și am ajuns la concluzia că are sens să-mi curăț botinele și să le așez pe pervaz într-o dulce așteptare. Apoi, m-am cuibărit în fotoliu, molfăind o clementină. Când s-a terminat clementina, am desfăcut o pungă de saloane. La început le-am ales pe cele cu jeleu. Apoi m-au apucat mustrările, m-am simțit ca atunci când eram copil și mâncam din cozonac doar umplutura. M-am apucat să ghicesc aromele: cocos, marțipan, rom, scorțișoară, nucă, portocale.  M-am dezlipit cu greu de punga cu saloanele pe care le-am așteptat un an întreg. Tipil, m-am strecurat la fereastră, căutând să văd dacă a venit. N-a venit. Încă. Dar știu că va veni. Ah! Eu nu mai am răbdare!


La voi a venit????  


34 de comentarii:

  1. Poza e de la Mos Nicolae (flickr).

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine nu a venit inca, dar daca nu vine mos'
    ''Nick o laie"" precis va aparea mos Craciun. Mi-s precisa!

    Pan' la urma ce-ai primit???

    ps. sa-ti fie de bine saluanele, io daca imi iau , imi iau numa' cu jeleu sa fiu sigura ca termin tuata punga...

    pps. trebe' sa-ti fac o prajitura, ceva cu jeleuri! ma mai gandesc ce si cum!

    RăspundețiȘtergere
  3. M-am trezit să merg la veceu. Am dat fuga la boconci. Încă-s goli, semn că n-a ajuns moșneagu'. Io cred că n-are hărțile de la GPS actualizate, o fi luat-o pe autostradă... Care-l vedeți trimiteți-l îndărăt, că are ceva să-mi dea. Și io-s spun vreo două vorbe. Trei.

    Sandibelă, jeleul să fie învelit în ciocolată, că dacă e albastru nu-mi vine să-l mănânc, am senzația că mănânc piftie cu cerneală.

    Măh, da' unde moașă-sa pe gheață, umblă boșorogul ăla?! Că deja mă-nerviază cu nervii capului.

    RăspundețiȘtergere
  4. S-o fi întâlnit cu vreo Nick o laiă și a uitat de noi pamântenii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Intrebarea numaru unu, ce sunt alea saloane? ca banuiesc ca nu vorbim de niste camere de spital :D
    intrebarea numarul doi, singur ai cautat si nu ti-a lasat nici macar o nuia? :D
    intrebarea numarul trei, chiar vrei sa stii ce mi-a adus? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. da' bai, si eu tot de saloane voiam sa intreb :))), ce ie alea?

    RăspundețiȘtergere
  7. Io raspund la intrebarea numarul unu, saluanele(saloanele) sunt bombuanele de pom...Asa se numesc in vestul tarii!

    Si da, as fi curioasa ce ti-a adus mosul in afara de Dior...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sandibela știe! Noi, pe aici prin satele noastre, am fost mai asupriți de Austroungaria și ne resimțim. Citând din wikipedia:

    Szaloncukor (literally: "parlour candy") is a type of sweets traditionally associated with Christmas in Hungary. It is usually made of fondant, covered by chocolate and wrapped in shiny coloured foil, then hung on the Christmas tree as decoration.

    The tradition of hanging these candies on the Christmas tree started in the 19th century. It was named szaloncukor because the tree usually stood in the parlour (szalon in Hungarian). (Cukor means "sugar" or "candy").

    The name comes from the German-Austrian Salonzuckerl, this is why the original name was szalonczukkedli.

    Fondant candies originally came in a few flavours (vanilla and strawberry for example), but now there is a wide variety of different kinds of candies, including jelly, coconut, hazelnut and lots of other flavours. It is usually hung on the tree with strings or small metal hooks. (http://en.wikipedia.org/wiki/Szaloncukor)


    Data viitoare poate discutăm despre Dots, că-s tot de la asupritori.

    Temă de casă: fiecare trebe să mănânce cel puțin o pungă cu saloane. Să nu aveți aceleași arome!

    RăspundețiȘtergere
  9. La întrebarea 3 răspunsul meu e tardiv, că și tu suferi de limbariță. :D

    Acum tre' să vii la Paște cu stropitu', că așa e moda la Austroungaria. (Și eu "J'adore" Dior.)

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, da, acu' dupa dolce vita m-am facut miss ;)
    deci eu nu am suportat niciodata saloanele, nu pun niciodata in pom iar alea cu jeleu sunt horror :))
    da, stiu, nu le-am gasit eu pe alea bune, recomandari ceva?

    RăspundețiȘtergere
  11. oki, deci saluanele de la bogdana la mine, clar? cu jeleu. foaileo, deci maine stiu ce cumpar de la pravalie :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Fain și Miss Dior (Cherie). Nici Midnight Poison nu e rau. Ca sa poti sa treci la Dior Addict. ;) Io-s acum la Diamonds D'Armani.

    Referitor la saloane, de aia le cheamă bomboane de pom, că ele trebuie să fie atârnate în brad. De ce se "îmbracă" în poleială? Foarte simplu. Mănânci bomboana și ambalajul rămâne-n pom drept ornament. La un moment dat e chiar haios să descoperi bomboana. Așa e tradiția, așa ne conformăm. Chiar am găsit un filmulet care povestește exact ce și cum despre saloane, ia : http://www.youtube.com/watch?v=TPlv6ix5VXU

    Deci asta e un fel de ou kinder al ungurilor, ideea e că saloanele pot avea orice aromă îți dorește suflețelul. La noi e piața plină de zeci de kilograme de saloane de "contrabandă", io cumpăr de la duamne întotdeauna asortate, că numai așa e surpriza ca și în cutia de bomboane a lui Forest Gump.

    Lui Zsuzsa îi dăm o pungă cu saloane jeleu, și alea asortate în fel și chip. Pe Bogdana o trimitem la piață, să ia pe încercate, așa cum se cumpără și brânza.

    Cu Sandibela trec mai încolo pe ciaiuri și low carbs, fiindcă viața uneori e greu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Off. Nu duamnele ie asortate, ci saluanele, că ie mai multe tarabe cu saloane.

    RăspundețiȘtergere
  14. aha, deci pe incercatelea saloanele, am inteles, am vazut la auchan cate sortimente, milioane de catralioane de infinituri, ca erau puse in loc de cartofi si mere, deci acolo ma decid :)
    mi-a luat zece ani sa depasesc perioada dior, daca de cherie imi trece mai repede, am sa retin ideea cu otrava si cu dependenta :)

    PS nu mai bine nu mai incerc saloanele? daca devin concurenta voastra directa la devorat? :P nu e riscant? :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Perfect! Io nu m-am putut despărți cu una cu două de Dior, și am recurs la seturile alea de călatorie, în care aveam 5 ministicluțe cu fiecare esență în vogă atunci (CHRISTIAN DIOR VARIETY). Așa m-am putut decide ce-mi vine bine și ce nu. Cel mai bine m-am împăcat cu J'adore, dar nici cu celelate nu mi-a fost rău.

    Deci să ne-nțelegem. Saloanele trebe să fie musai ungurești, autentice adică. :D Io mă risc să mă întrec cu tine. Cred că și Sandibela face față că și ea are antrenament. Când te decizi să ne anunți. Zsuzsa e deja intrată în cursă, la categoria jeleu. (omaga!!! cum sună asta!!!! =)) )

    RăspundețiȘtergere
  16. io sunt acu la tresor midnight rose. adorabiiil! aha, si bombuane si din alea cu interioru alb fondant, daaa?

    RăspundețiȘtergere
  17. Fain si midnight-ul tau, dap.

    Ok,ok, deci te trec la categoria mixtă jeleu și fondante.

    RăspundețiȘtergere
  18. Deci sa fie clar: io is la categoria jeleu, numai alea imi plac :)) Vai de fesele nuastre din ianuarie incolo, low carb si ciai la litru o s ascrie pe noi!

    Sa ne-ntrecem in saluane ...io cu Zazu la categoria jeleu si tu cu Bogdana la categoria "diverse"

    RăspundețiȘtergere
  19. Sandi, lasa, ca va iau la fitness cu mine, scot io... fondantu din voi de nu va vedeti :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. Ma doare burta! Mi-am cumparat azi saloane unguresti cu jeleu, am halit deja jumatate de punga...

    Zazu, deci da! sa vad cum scoti tu jeleul de pe coapsele mele!

    RăspundețiȘtergere
  21. deci nu o sa depasesc perioada dior toata viata, am batut campii, voiam sa zic ca mi-au trebuit zece ani sa depasesc perioada dolce vita, dar tot ramane parfumul meu de suflet.j'adore nu m-a prins in mreje, nu's de ce, cred ca era prea delicat pentri mine :)

    acu ca am lamurit acest aspect, sa revenim la problema primordiala saluanele, nu mai bine puneti voi o poza, doua, noua sa stiu dupa ce ma holbez?
    zuzo, alea cu interiorul alb erau ala care aveau doar zahar si atat, yac Singurele bomboane de pom pe care le devoram, si pe care nu le-am mai vazut de sute de ani, adica de cand eram mica, erau unele cu un interior pe care nu pot sa il definesc, era un fel de ciocolatiu-bej consostenta semi-sfaramicioasa, ca de halva - aduceau cu o ciocolata de pe vremuri, mica si patrata, pe vermurile in care ziceam ciocolata la orice avea invelis de ciocolata...n-ati intees nimic, nu? banuiam dar nu sunt in stare de mai mult dar voi, expertele in salon cu siguranta ca o sa ma luminati ;)
    e muuuuuuuusssssssssssssai, voi mi-ati amintit de ele

    RăspundețiȘtergere
  22. Sa faca Hepi poza, io va fac maine poza la saloane, daca imi mai raman ca acum si dl.Sandi si-a bagat botu'in ele...(nu stiu cum le-a gasit, am auzit ceva fosnind in bucatarie si l-am intrebat ce face , cica manca bomboanele alea cu staniol pe ele, credeam ca a gasit mosi Craciunii lui Sami, dar nu am avut norocul ala!)

    Bogdanoo, stiu despre ce ciocolata vorbesti, era cea mai buna, is saloane care se apropie de gustul ala, dar greu le mai gasesti...Ce gasesti in supermarketuri is cu tot felul de arome ciudate bagate in ele.Azi in Auchan am gasit ambalate in pungi de 500g unguresti si am luat direct cu jeleu.Alea la vrac se se vand , is caca maca...

    Hepi fa un subiect cu saloane, pozeaza piata, pozeaza saloanele, sectiunea etc...

    RăspundețiȘtergere
  23. @Zazu, fitness, ioi de jeleurile mele!

    @Sandibelă, așa fată știam că n-ai să mă dezamăgești, până la miezul nopții trebuie să rămână punga goală. Știu că poți, go Sandi, go!

    @Delabogdano, io a trebuit să le schimb că ajunsesem să nu le mai simt mirosul. Deh puterea obișnuinței. Saluoanele ie marfă de contrabandă, n-au ambalaj sprecial. O mo(n)stră vezi la postul cu varza-n-pături http://1.bp.blogspot.com/_B3Lbra5Nwf0/TQToT86NC4I/AAAAAAAAB04/JkDXcBTbmwk/s1600/varza-004.jpg

    RăspundețiȘtergere
  24. mah, nush, eu imi aduc aminte unele cu interiorul alb si faramicios (da' si un pic untos- crocant : oare cum o fi aia hahaha) si bun :))). si da, invelite in ciocolata. imi placea cum se vedea urma dintilor in albul ala :))), le rontaiam ca iepurii, doar cu dintii din fata special penru asta :))

    RăspundețiȘtergere
  25. @Sandibela, nush, da' mi-ar fi jena sa ma duc la piaț' cu camera după mine. Tre' să-mi găsesc un context, în care să mi se fâlfâie dacă se holbează precupețele alea la mine...


    Cred că la următoarea postare vom discuta despre pufarine sau pufuleți, indiferent de ce cocomaci aș povesti io :D

    RăspundețiȘtergere
  26. muuuua, deci sandi stie despre ce vorbesc, bine ca pana la urma am reusit sa ma fac inteleasa, nu credeam :)) deci, sandibella, cand si daca le reperezi, te rpg eu frumos, detalii, ca pentru alea viu si pan' la timisoara :))

    RăspundețiȘtergere
  27. la mine a venit...sub forma de instalator...ca ma chinuiam cu o teava sparta de o saptamana :)))

    RăspundețiȘtergere
  28. apropos' am intrat ca erai deasupra mea la comenturi...am zis ca se lasa cu ceva de papa...ca Zazuza cica nu ne face...da' am luat teapa si la tine...ne momesti tot cu moshi :)))

    RăspundețiȘtergere
  29. hai mah coco, zau, in afara de supa de pui n-am nika, da' hai ca merg la brutarie si iau niste cevauri :)), ca sa nu va suparati :))

    RăspundețiȘtergere
  30. Offf! Cococo, eram gata-gata să te invidiez cu instalatorul ăla (tânăr, frumos, alea-alea). Dacă nu scriai de țeava spartă te invidiam atât eu cât și gașca de pe toată scara mea de bloc.

    Noi am mâncat saloane și la micul dejun și la prânz și la cină. Din când în când am mâncat câte-o prăjitură delabogdana.Hai și tu la ea, că mai are! Apoi mergem la Sandi, că ea are (uneori) ceaiuri bune.

    RăspundețiȘtergere
  31. pai m-am tot invartit ca nu stiam ce-s alea saloane...ma dumirii ceva mai jos...si caut si eu...sa duce naibii cura mea cu supa de brocoli...ca daca am o punga o mananc pe toata sa nu-i duc grija :)...si nu ma supar eu asa usor ca sigur o sa faceti ceva sa-mi curga balele p-aci...cotelesc eu pe blogurile voaste si gasesc !
    ...si cu instalatoru...nu ma invidia..avea asa la vre-o 65 de anisori...da' bun si ala ca e penurie :))) ( de instalatori )

    RăspundețiȘtergere
  32. Muama ce e si aici, sunteti in forma nu gluma. Adevarul este ca ar fi cazul sa ne pregatesti si tu ceva de mancare, ca asa nu se mai poate...

    RăspundețiȘtergere
  33. Coco, din cate vezi o tinem numai pe ciai de o vreme. ce broccoli, ala nu mai ie trendi, ciaiul e la moda acum. ok, ciai de broccoli totusi merge, ca sa fii si tu linistita :))))))))))

    RăspundețiȘtergere