sâmbătă, 24 decembrie 2011

Salată de Crăciun

Gânduri bune fug spre tine,
Sănătate numai bine!




Dragă cititorule,

Aș putea să-ți scriu aici aceleași deja clasice stereotipuri cu lumina, copilul, liniștea, bucuria sfântă pe care eu deja le-am primit prin SMS, mail și facebook. Dar n-am s-o fac. 

În schimb, îți scriu aici salata mea de gânduri bune, că îți doresc ca Moșul să-ți aducă clipe frumoase alături de cei dragi,  fiindcă ar fi mult prea trist să te știu singur în această seară. Îți doresc să te îmbrățișeze un copil cu toată puterea lui. Îți doresc să-ți arate cineva cât de mult te iubește și cât de mult însemni. Iar dacă bătrânul în roșu îți calcă pragul, îți doresc să ai puterea să păstrezi pentru tot anul care va veni toată fericirea pe care o vei simți în acele momente.




P.S. Dacă îți vor pica cam greu la stomac răciturile, salata boeuf, cartaboșii, sarmalele și cârnații, eu te aștept aici cuminte, în pidvor, cu ceainicul pregătit. Și cu o vorbă bună. Hai, te-am lăsat, că am auzit agitație în camera vecină. Cred că a venit cel mai așteptat personaj din această seară. 

Seară faină să ai și tu, și nu uita să-mi scrii cum a fost, ce ai primit, alea-alea!


Later edit

Revin, fiindcă văd că mai sunt niște gospodine și niște gospodini care încă nu știu cum să orneze salata boeuf (beuf, biof, bef, sau cum se mai nimerește-n taste). Uite-le pe-ale mele din acest an:



Lângă acel "glob" de salată boeuf voi mai pune niște "porcării" (tobă, lebăr, cartaboș, jumări, șoric etc) pe care le aduc neamurile de țară -imediat vin și ei- dar nu promit că voi mai avea vreme să pozez. Vom vedea, vom vedea.

 

Ultima salată e pusă direct în caserolă, o fac cadou lui Moș Crăciun.







Later-later edit:

Sandibelă, am dat un ocol pe la rusoaice, și am găsit o grămadă de idei, mă, nu știu, dar alea mă dau întotdeauna pe spate! Ia o mostră:




Și a mea, făcută la repezeală:




Am mai făcut și un cadou, cu o floare din morcov fiert, umplută cu puțină maioneză și cu un bob de mazăre:



Mi-am dat jos pălăria în fața talentalor rusoaice:



Știu, mai am de exersat! Am remarcat asta când am făcut buburuzele pe salata de vinete:




Detaliu cu gângăniile:


Corpul era din jumătăți de roșioare cherry, bulinuțele de pe spate sunt din maioneză pusă cu scobitoarea, capul e din cașcaval ținut la temperatura camerei modelat ca plastilina, între palme, ochii și gura (cam dințoasă, cei drept!) le-am făcut cu scobitoarea înmuiată pe rând în maioneză și în piper măcinat, iar cornițele sunt 2 semițe de chimen. Vă rog să apreciați greutatea cu care am manevrat semințele de chimen, eu având la ora actuală o manichiură cu unghii destul de lungi. M-ar fi ajutat o pensetă, dar n-am decât penseta mea cosmetică, și nu mi s-a părut tocmai igienic să o manevrez în bucătărie... deci până am reușit să pun cornițele  a durat (aproape) o veșnicie!


*************************************

Mai editez încă o dată, că am mai făcut o salată boeuf din verdețurile din supa de găină, ia:


23 de comentarii:

  1. mai ce minunatie....eu nu am , servesc din a ta :)
    sarbatori fericite !

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos decorata salata!

    Craciun Fericit si La Multi Ani!
    Joueux Noël et Bonne Nouvelle Année!
    Merry Christmas and Happy New Year!
    Buon Natale e Buone Feste!
    Feliz Navidad e Felices Fiestas!
    Życzę Wesołych Świąt!
    Frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr!
    Καλά Χριστούγεννα σε όλους!
    Feliz Natal e Feliz Ano Novo!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Coco,

    Ia de poftește o caserolă și pentru tine!
    Sărbători fericite și ție!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Marius

    Aloha și bine-ai venit la colindat!

    Hai să-ți colind și eu una :)


    عيد ميلاد سعيد وسنة جديدة سعيدة!
    圣诞快乐,新年快乐!
    聖誕快樂,新年快樂!
    기쁜 성탄과 새해 복 많이 받으세요!
    Sretan Božić i Nova godina!
    Glædelig Jul og Godt Nytår!
    חג שמח ושנה טובה!
    Maligayang Pasko at Manigong Bagong Taon!
    Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!
    Nadolig Llawen a Blwyddyn Newydd Dda!
    Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος!
    გილოცავთ დამდეგ შობა ახალ წელს!
    મેરી ક્રિસમસ અને હેપ્પી ન્યુ યર!
    मेरी क्रिसमस और नया साल मुबारक हो!
    לעבעדיק ניטל און מזל ניו יאר!
    メリークリスマスと新年あけましておめでとうございます!
    ಮೆರ್ರಿ ಕ್ರಿಸ್ಮಸ್ ಮತ್ತು ಹ್ಯಾಪಿ ನ್ಯೂ ಇಯರ್!
    کریسمس مبارک و سال نو مبارک!
    Светлого Рождества и счастливого Нового Года!
    மெர்ரி கிறிஸ்துமஸ் மற்றும் புத்தாண்டு வாழ்த்துக்கள்!
    మెర్రి క్రిస్మస్ మరియు నూతన సంవత్సర శుభాకాంక్షలు!
    Giáng Sinh và năm mới hạnh phúc!



    Ole!

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit si linistit in continuare, alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cea mai salata frumoasa, si cel mai glob ingenios, deci te pup. Sa iti fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulsumex, drăguțelor! Asemenea vă dorex și vouă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Dap, salata e decorata bestial, io am sarit peste ea la Craciun , dar de revel nu scapa, sa vad ce decor cu artificii ii fac tot m-a inspirat Hepi!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sandibela, am editat postarea și ți-am adăugat o idee, special pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place ceainicul :))

    Colinde nu-mi (mai) amintesc, dar iti zic cu vorbele mele ca iti doresc cel mai bengos si mai nemaipomenit an ever, cu saluane si ciaiuri care mai de care, cu vacante unde-ti doreste sufletelul si in general cu tot ce vrei tu sa ai! Un An Nou excelent!

    RăspundețiȘtergere
  11. Faina salata, da-mi place tare si cum colinzi.Pacat ca nu se poate asculta, desi sunt sigura ca te-ai descurcat bine.
    La multi ani si un 2012 plin de bucurii si impliniri.

    RăspundețiȘtergere
  12. dap, e fain ceainicul, o sa incerc sa fac replica! sa vaz cat ma pricep!

    RăspundețiȘtergere
  13. hop si eu, alooo, ce e aici? fata, io iti doresc tie ce imi doresc si mie, deci e de bine, aho aho, salati nu mai am, mai e umpica piftie, furai de la glina niste maios si sangerete, aduse tocmai de la pecica, nu mai am, cred ca mai sunt fo doo sarmale dar ti-oi gas un cartof sa iti coc si sa iti orenez.


    deci iti coc si urez si ornez de bine si sa fim iubite.

    RăspundețiȘtergere
  14. in afara de ca sunt spiciles la vederea salatilor, profit de ocaziune sa iti zic hepi niu ir, la multi ani, te pup tare de tot, ma bucur ca avem ocazia sa ne hlizim impreuna! muaaaaaaaaaaaah!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-a placut remixul de sfarsit de an, te pricepi :))

    RăspundețiȘtergere
  16. @ Miha,

    Sărbători minunate și ție!

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Guvi

    Am găsit și o pălărie, care se asortează perfect cu ceainicul...În rest, dorințele tale-s porunci pentru mine, de aceea am să mă străduiesc din răsputeri să le îndeplinesc cu succes!

    La fel îți doresc și ție (mă rog, abstracție făcând de ciaiurile cu pricina, că văd ă tu n-ai nevoie de iele...)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Micule drag,

    Salata fuse și se duse, dar vin altele, că am tolba plină de idei de la rusoaice (supercreative fetele alea, admirație pe veci!)

    Eu am încercat în google translate să traduc multe chestii, le-am și ascultat cum se pronunță... acolo mai avem probleme, melodia o știu, dar vorbele le cam uit. Dar nu mă las!

    An nou cu bucurii îți doresc, și prăjituri care mai de care mai bune să ne faci și să ne arăți, că văzutul nu îngrașă! :))

    RăspundețiȘtergere
  19. @Sandibelo,

    Sunt cu geana pe tine, ciainic scrie pe salata ta! :))

    RăspundețiȘtergere
  20. @BD,

    Hohoho, lume! Aici e mai puțină destrăbălare decât e la Sandibela-n pridvor. Sărumâna de cartof, azi am dezlegare la cartofi, că de mâine cică low carbs...

    La mulți ani cu sănătate și belșug!

    RăspundețiȘtergere
  21. @Zsuzsika,

    Salățile ca salățile, nu ie meritul meu, mă inspir la greu din forumurile rusești, cine mă știe din vechime știe ce zic (dap, sunt o nostalică! :) )

    Hepi și ție back înzecit! Și să mă ierți dacă am hihăit prea mult și prea tare uneori, și dacă asta ți-a alungat privitorii serioși să îmi spui, ca să nu mai cauzez stricăciuni. Sau să îți faci asigurare în acest sens, cred că ai câștiga frumos din daune de acest fel.

    V-am pupat pe toți, sper că ați avut și încă mai aveți sărbători de vis, de care să ne amintim cu drag în anii care vor veni, aici în bucătăria Happy-oților, la o cană de ceai. Și o prăjiturică, pentru cei care nu sunt la dietă.

    La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
  22. auzi, ce rusoaice sunt astea? baga si tu un link, pliz!

    RăspundețiȘtergere
  23. Ftaaa, io acum vad ceainicul tau, si salata facuta pachet.Super arata! Io cu capu'plecat iti zic ca am avut salata dar am preferat sa o manc in timp ce ornam si am renuntat...:))

    RăspundețiȘtergere