marți, 4 ianuarie 2011

Supă de varză

Sărbătorile au trecut lăsând anumite urme în ceea ce privește anumite curbe și curburi. Ca să le netezim puțin zilele acestea am apelat la ceaiuri "de digestie" dar și la clasica supă de varză. 






N-am să vă arăt în poză zeama mult cunoscută și apreciată doar atunci când e vorba de topit kilograme, ci am să vă arăt pe sora ei puțin îmbunătățită, în sensul că am spurcat-o cu puțină "cărmănadă".

Așadar, se ia o varză acră și se toacă mărunt. Frumos ar fi fost să o fac cu varză murată tăiată fideluță...
O ceapă mare se toacă și se pune la călit lângă bucățile de carne. Se pune și un morcov mic dat pe răzătoare, ca să primească zeama o culoare frumoasă. Când sunt distuite, se acoperă cu varza tocată. Se adaugă apă și un pahar de vin alb. Se adaugă și mirodeniile: piper, foi de dafin, cimbru etc. Se fierb până când carnea aproape că se ... "desface". Se servește cu paprika și neapărat cu ardei iuți. Și-un boț de mămăligă dacă nu sunteți la regim.


S-aveți poftă!

2 comentarii:

  1. no, tocmai ce am comentat la Aphex ca si eu tot varza am postat, cand, ce sa vezi, si aici tot varza :))! bun asa, imi place!

    RăspundețiȘtergere
  2. E-n trend, ca doar suntem dupa mese copioase de sarbatori. :-)

    RăspundețiȘtergere