vineri, 30 septembrie 2011

Salata anotimpurilor

Încă de pe vremea când citeam eu multe povești nemuritoare (mai țineți minte colecția aia de cărticele? o adoram!)mă întrebam ce-or fi și cum or arăta rodiile alea aurite ale lui Ispirescu. Pot spune cu mâna pe inimă, că dintre recentele mele descoperiri (adică acu vreo 4-5 ani) am avut pentru prima dată rodia-ntre  palme. Credeam că trebuie să fie galbenă, că doar erau aurite-n poveste. Dar uite, că astea din piață erau poate din alt soi, mai pământean, mai pentru muritori. :)


Și fiindcă-n drumul meu pedestru la/ și de la job s-a deschis recent un fel de aprozar, uite cum am decis eu să rup inima târgului, satisfăcându-mi o poftă de fructe. Că doar e toamnă, și cum vă ziceam în postul anterior, e anotimp bogat. Pe aici e toamna aia ca vara, ca să parafrazez celebra zicală. Așa că merge un cocktail de fructe. Sau mai bine o salată, că tot reveni dtoamna vară pe la noi.

Vreți și o rețetă, nu-i așa? Luați ceva și vă notați: 1 rodie (dacă nu găsiți auritele lui Ispirescu, alegeți varianta roșiatică), 1 banană, 2 kiwi, 1 portocală. Asta pentru exotismul anotimpului ciudat. Adăugați la listă o pară (de toamnă, musai de toamnă, din aia verde cu coaja pistruiată!!!) și-un măr. Și pentru că mai sunt mai puțin de 100 de nopți până vine Moș Crăciun, adăugați pe listă și vreo 2-3 linguri de stafide îmbătate-n rom. Un baton de vanilie e și el bine venit. Amestecați-i semințele parfumate divin în romul bețivelor. Dați-le și-o pulbere fină de zahăr brun. Împrieteniți-le pe toate într-un castron mare, și lăsați-le la frigider pentru vreo 30 de minute. Pregătiți-vă de sărbătoarea exotică de toamnă întârziată. Mmmmmmmmmmmmm!


Apoi așezați-vă cât mai comod în fotoliu. Nu îndrăzniți să ațipiți, că va suna telefonul.

"Curierul sunt, doamnă! Vin acuma la dumneavoastră!"
A venit coletul de la Quick, în care, printre altele am găsit și cele 3 forme de copt pâinea.


Ok, nu vă temeți, nu mă apuc (încă!) de copt pâine, dar nu n-am putut abține să nu comand formele astea fiindcă erau la reducere. 

Acu' uitându-mă pe cutie, constat că am 2 "doboszuri" (aka cutie de tablă) în formă de stea și unul în formă de floare. Pe cutie este unul în formă de inimă. Nu mă deranjează prea tare dar nah, dacă aveam chestia asta pe vârful limbii și-n buricele degetelor a trebuit să o spun/scriu.

Faza mișto e că în cutie am găsit și un manual.



Pretențios zis manual. De pe maieul ce l-am îmbrăcat azi dimineață a trebuit să tai mai multe etichete decât câte file are manualul ăsta de 10cm x 8cm. Citesc și răscitesc din manual partea în limba română și încă nu-s dumirită.

Poate reușiti voi.




Deci mă amuz. Ce aluat să pun în apă caldă? Oricum achiziția e ok, formele-s bune, au capace la ambele capete.

Și-am mai primit niște forme de fursecuri.



Era păcat să nu le iau, că tot erau la reducere (5 lei parcă).

Dovleac (?)

Frunză

Porumbiță

Ghindă

Frunză de vâsc

Măr
 Dar sunt cam micuțe. Uite a picat o frunză din bonsai:




O fi venit toamna???

2 comentarii:

  1. Aluat de paine pus la crescut in apa? Asta e o chestie noua intr-adevar

    Vreeeeaaaaaau si eeeeeuuu fruuunzaaaaaaaaaaaa ca aiaaa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci da. Si cu un facăleț să-l faci bilă, bila să o introduci în dreptunghiuri, te rog citește tot, ca să fim precisssssse. Seamănă cu tema la geometrie.

    Frunzulița e tot de la ăia, fostul quelle. Frunzuliță, da?! Și ghinda e miștoacă, e de tuamnă.

    RăspundețiȘtergere