joi, 8 septembrie 2011

Orange

Încă de acum vreo două luni îmi pusesem în gând să-mi potolesc pofta de-o prăjitură/plăcintă cu caise. Doar că lenea și promisiunea că "de azi nu mai mănânc atâtea dulciuri" mi-au pus pofta-n cui. Dar dacă floarea care suferă-n ghiveciu-i (are acarieni devoratori de frunze) de pe pervazul ferestrei a înflorit a doua oară, am spus că-i motiv de sfântă sărbătoare. 



Drept pentru care, i-am făcut o tartă parfumată cu gem de caise. Caise orange ca să se asorteze la culoare cu floarea. Ca acum orange-ul nu-i mai motiv de încrâncenare. Rețeta tartei este pe blog, doar că de data aceasta am pus unt în loc de untură (untura face aluatul de tartă foarte fraged) și în loc de dulceață de afine am pus dulceață de caise. Și-un praf de scorțișoară, că să nuanțeze aroma de vară a caiselor. Și-un praf de zahăr vanilat, ca să-i dea față.



O lavă dulce și parfumată într-un coșulet fraged și sfărâmicios. Iată un model banal de satisfacție.




Să vină așadar oaspeții la toate Măriile Voastre ! La Măria Mea au venit! :)


2 comentarii: