joi, 16 august 2007

Prajitura cu mere si nuca de cocos

-reteta de la Alka-



INGREDIENTE:

- 2 oua
- 175 g zahar
- 100 g unt sau margarina
- 60 g faina
- 80 g nuca de cocos
- 4-5 mere acrisoare
- zahar vanilat
- frisca pentru servit

Cuptorul se incinge la foc mediu, 175 grade. Untul sau margarina se topesc si se lasa sa se raceasca un pic. Ouale se bat bine cu zaharul, apoi se amesteca cu untul topit, faina si nuca de cocos. Trebuie sa iasa o compozitie destul de moale. Acum, depinde ce fel de nuca de cocos folositi, daca e mai uscata sau mai umeda. Eu uneori folosesc lapte sa lungesc putin compozitia-cateva linguri. Merele se curata de coaja, se taie felii si se pun in tava unsa sau acoperita cu hartie de pergament. Se pudreaza deasupra zahar vanilat si apoi se toarna aluatul. Se da la cuptor pana se rumeneste deasupra, aprox 45 min. Cand e gata si s-a racit putin, se scoate din tava prin rasturnare. E mai usor daca este cu hartia pergament. Se pudreaza merele cu zahar pudra si se serveste cu frisca.


Obs.

* merele le-am presarat cu scortisoara

* eu am pus budinca de vanilie in loc de frisca.

* am facut si varianta prajitura cu visine si cocos - (dar am omis sa o rastorn) - yammi! (vezi si aici)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu